UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Koniecznie przeczytaj
CO POWINIEN JEŚĆ UCZEŃ?
Anna Kłosińska, fizjolog żywienia
Nauka to naprawdę ciężka praca. Sprawne funkcjonowanie dziecka w szkole, pod względem intelektualnym i fizycznym, w dużej mierze zależy od właściwego odżywiania. Niedobory składników odżywczych mogą być powodem kłopotów szkolnych i zdrowotnych... czytaj więcej
MAMO, CHCĘ JEŚĆ JAK INNI!
dr Marzena Jeżewska-Zychowicz, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Wyrzuca kanapki do śmieci, nie chce jeść obiadu w stołówce, w szkolnym sklepiku kupuje chipsy i kolorowe napoje gazowane. W szkole nasze dziecko chce się zachowywać tak, jak pozostali rówieśnicy. Piszemy o problemach związanych z odżywianiem w szkołach i wpływie, jaki wywiera grupa rówieśników... czytaj więcej
PLANOWANIE POSIŁKÓW - ZASADY I BŁĘDY
Anna Kłosińska, fizjolog żywienia
Choć może wydają się oczywiste, warto jeszcze raz przypomnieć podstawowe zasady dotyczące prawidłowego odżywiania dzieci i młodzieży. Nauka to duży wysiłek umysłowy i fizyczny dla rozwijającego się organizmu. Istnieją reguły, dzięki którym można wesprzeć i ułatwić ten proces... czytaj więcej
IM CZĘŚCIEJ - TYM LEPIEJ
dr Katarzyna Wolnicka, Instytut Żywności i Żywienia
Wydawać by się mogło, że im mniej będziemy jeść posiłków, tym mniej będziemy ważyć. Nic bardziej mylnego! Im mniej posiłków spożywamy, tym większe ryzyko wystąpienia nadwagi i otyłości. Dla zachowania zdrowia i prawidłowej sylwetki najkorzystniejsze jest regularne spożywanie 4-5 posiłków dziennie... czytaj więcej
DOBRZE ZACZĄĆ DZIEŃ!
To, jak nasze dziecko będzie sprawować się w szkole i jakie osiągać wyniki w nauce w dużej mierze zależy od właściwego odżywiania. Niedobory składników odżywczych mogą być kłopotów szkolnych i zdrowotnych... czytaj więcej
POSIŁKI W SZKOLE
Znaczną część czasu dziecko spędza w szkole. W tym czasie pozostaje poza zasięgiem wzroku rodziców, którzy nie mają bezpośredniego wpływu na to, co i kiedy ich pociecha zje. Nie musi to wcale oznaczać, że tracą wszelkie możliwości oddziaływania na dziecko... czytaj więcej
UROZMAICONA DIETA UCZNIA
O tym jak powinniśmy żywić uczniów i jak dieta może wpłynąć na funkcjonowanie dzieci w szkole rozmawiamy z mgr Joanną Jaczewską-Schuetz z Pracowni Żywienia Zbiorowego Dzieci i Młodzieży Instytutu Żywności i Żywienia... czytaj więcej
CZĘSTO JEDZ POSIŁKI
Podstawą są trzy ciepłe dania: śniadanie, obiad i kolacja. Do picia podawaj wodę, unikaj słodkich przekąsek i napojów. Najlepiej jest, jeśli dziecko (i my także) jada 5 posiłków w ciągu dnia o stałych porach - umożliwia to równomierne rozłożenie energii oraz właściwe zaopatrzenie organizmu w potrzebne składniki odżywcze... czytaj więcej
ZDJĘCIA
 Z  KONFERENCJIZ  WARSZTATÓW
 
POLITYKA  PRYWATNOŚCI
 
Patroni:
Partnerzy:
Partnerzy medialni: